Кој би ставил погрешно гориво во автомобил?! Ова е веројатно првата мисла на повеќето возачи кога ќе се спомене оваа тема.
Сепак голема е бројката на луѓе кои ја доживуваат оваа непријатност секоја година. И прашањето е што да се прави во тие ситуации.
Разликата помеѓу бензинот и дизелот
За да разберете зошто не е сеедно какво гориво ставаме во автомобилот, треба да се запознаете со разликите помеѓу бензинот и дизел горивото. Технолошки гледано, овие 2 горива имаат идентична цел, но бараат различни работи за да се постигне.
На бензинот му треба ситно атомизирана смеса, како и искра што го започнува процесот на согорување. Не издржува прекумерен притисок (компресија). За разлика од него, дизелот бара повисоко ниво на компресија за да се самозапали без искра. Ова значи дека, ако, на пример, запалете кибритче и ставете го во резервоар за автомобил наполнет со дизел гориво, ништо нема да се случи (што не значи дека треба – токму спротивното), бидејќи запаленото кибритче не може да го загрее дизелот доволно за да почне да гори. Се разбира, во случај на бензин, ова сценарио може да биде фатално, затоа не си играјте со оган (буквално) во негова близина.
Бензин во дизел
Бензинот може да предизвика посериозно оштетување на дизел моторот отколку дизелот на бензински мотор. Дури и малите количества бензин може да ја измијат тенката фолија што ја подмачкува пумпата за вбризгување гориво кај дизел моторите. Овој проблем се јавува затоа што подмачкувачките својства на бензинот не се еднакви со својствата за подмачкување на дизелот.
Понатаму, бензинот е позапалив од дизелот, што значи дека ако влезе во резервоарот на дизел моторот, ќе се активира побрзо, предизвикувајќи нерамномерна работа, тропање, намалена моќност и тропање на моторот, а можеби и трајно оштетување.
Имајте на ум дека модерните дизели Clean Diesel и Common Rail се многу почувствителни на бензин од нивните претходници, и дека дури и најмала количина на бензин во нивните резервоари може да го оштети системот за контрола на емисиите, додека согорувањето на бензин во кој било дизел мотор речиси сигурно ќе предизвика непоправлива штета на истиот.
Дизел на бензинска пумпа
Потешко е да се точи дизел во бензинска пумпа отколку бензин во дизел пумпа. Зошто? Бидејќи пиштолот за дизел не одговара на отворот на резервоарот за гас, што претставува одреден тип на заштита, но, за жал, не е неизбежна пречка (ова се однесува првенствено за модерните дизел автомобили, бидејќи тоа не е случај со постарите модели).
Дури и мешавина од само 5% дизел може да предизвика скапи оштетувања на моторот и катализаторот, под услов автомобилот да се вози долго време. Потоа се случува нерамномерно работење и тропање на моторот.
Теоретски, дизелот не треба да може да се запали во бензински мотор. Тоа е затоа што не испарува на ист начин како бензинот. Бензинските мотори не се дизајнирани да согоруваат дизел. Тоа значи дека ако вашиот автомобил остане без бензин, неговиот мотор ќе се исклучи, без разлика дали претходно сте го наполниле со дизел гориво.
Што да се прави?
Првото нешто што треба да направите, откако ќе ја препознаете грешката, е да го исклучите моторот, а потоа да не се обидувате повторно да го вклучите. На овој начин ја зголемувате шансата погрешното гориво да остане само во резервоарот, каде што може да предизвика мала штета. Од друга страна, со палењето на моторот, ја зголемувате веројатноста погрешното гориво да почне да се шири и да влезе во моторот, ризикувајќи оштетување на неговите внатрешни компоненти, а со тоа и поголема вредност на штетата. Имајте предвид дека некои автомобили почнуваат да го мешаат горивото пред да го вклучите палењето, па затоа е важно да не го туркате клучот во бравата на воланот.
Следниот чекор е да повикате влечна служба за да отидете во професионална автомеханичарска служба, каде што ќе го испумпуваат горивото од системот за снабдување со гориво и резервоарот, а потоа ќе го демонтираат и измијат резервоарот. После тоа, ако се е во ред, истурете го соодветното гориво во автомобилот и продолжете да возите таму каде што сте застанале.
Концентрацијата е најдобрата сигурност
Како што може да претпоставите од овој текст, ставањето погрешно гориво во автомобилот може да резултира со високи трошоци за поправка и замена на делови, а да биде ситуацијата уште полоша, осигурителните компании не покриваат такви случаи, што значи дека сте на јадица. потенцијални трошоци. Затоа погрижете се да не стигнат таму со тоа што ќе ги чувате очите отворени кога полнат на бензински пумпи.