Сигурно сте забележале кога сте земале лекови за настинка или некоја друга болест, дека некои од нив се обоени. Иако повеќето лекови се со бела боја, таблетите и антибиотиците обично можат да бидат шарени – поточно, тие се состојат од две бои.
Фармацевтот Абас Канани откри дека боите всушност имаат мала врска со самите лекови колку што е мудра маркетиншка одлука. Како што рече, бојата на пилулата ја одредува производителот и нема никакво влијание врз ефикасноста на лекот. Честопати ова се маркетиншки избори.
Претходните истражувања покажаа дека црвената, жолтата и портокаловата боја се поврзани со стимулирачки ефект, додека сината и зелената се поврзани со смирувачки ефект.
„За многу пациенти, однапред замислените верувања пред да земат лек често може да влијаат на нивниот исход, во однос на ефикасноста на лекот и несаканите ефекти. Ова е познато како плацебо ефект, каде фармаколошкото дејство влијае на пациентот“, рече овој фармацевт и додаде дека треба да ги избегнувате најскапите, бидејќи во повеќето случаи се работи за маркетинг и за самиот бренд.
Дополнително, тој предупреди дека најважното нешто што треба да направите пред да купите лек за настинка и грип е навистина да ги погледнете симптомите, бидејќи не сакате да трошите пари на производ што всушност нема да ги ублажи болките и проблемите.
Постојат три типа состојки кои можат да направат вистинска разлика, во зависност од тоа како се чувствувате – првиот е деконгестив (познат и како вазоконстриктор) ако имате затнат нос, вториот е за искашлување слуз, а третиот е за сузбивање сува кашлица.