Генерацијата Z сè повеќе користи интернет, но бројот на тинејџери на Facebook рапидно се намалува, покажа истражувањето на Истражувачкиот центар Пју.
Истражувањето покажало дека само 32% од тинејџерите на возраст меѓу 13 и 17 години воопшто не користат Facebook, а податоците од претходното истражување од 2014 и 2015 година покажале дека 71% од нив биле на Facebook во тој период, со што оваа социјална мрежа ги надмина Instagram и Snapchat.
Креаторката на содржини за Gen Z, Џил Терпак, изјави за TechCrunch дека тинејџерите едноставно не наоѓаат вредност во Facebook.
„Сега има повеќе од пет моќни социјални платформи кои може бескрајно да се прелистуваат и не е одржливо нашите умови да ги споделуваат или да ги приоретизираат нашите односи со секоја од нив. Заради времето и причината, луѓето мора да ги елиминираат платформите на кои им недостасува поттик за додавање вредност“, рече Терпак.
Таа верува дека Facebook, кој тинејџерите често го поврзуваат со своите родители, има малку да понуди ѝ на генерацијата З.
„Културата што ја поттикнува просечниот корисник на Facebook е многу одвоена од она што ја привлекува популацијата на Gen Z на платформата денес и зрачи со енергијата на спам“, рече таа.
Дури и во 2013 година, кога 77% од онлајн тинејџерите користеа Facebook, младите корисници имаа негативен став кон платформата.
„Facebook сè уште е длабоко интегриран во секојдневниот живот на тинејџерите, но понекогаш се смета за помош и одговорност, а не како возбудлива нова платформа која тинејџерите можат да ја чувствуваат како своја“, се вели во извештајот на Пју од 2013 година. Дури и во таа анкета стара 9 години, тинејџерите покажуваат поголем ентузијазам за други платформи, дури и ако не ги користат толку многу како Facebook. Тој тренд остана константен, а новите генерации кои се приклучуваат на социјалните мрежи речиси целосно го напуштаат Facebook.
Новите податоци на Пју се во согласност со внатрешните извештаи на Facebook. Според документите откриени од свиркачот Френсис Хауген, бројот на тинејџери на Facebook паднал за 13% од 2019 до 2021 година, а тој процент требаше да се намали за 45% во следните две години. Генерално, корисниците на Facebook стагнираат, но падот на клучните демографски податоци е лоша вест за социјалната мрежа и нејзиниот бизнис со реклами, кои генерираат најголем дел од приходите.
„Повеќето млади луѓе го гледаат Facebook како место за луѓе во 40-тите и 50-тите. Младите ја сметаат содржината досадна, погрешна и негативна“, се вели во интерен документ на Facebook.
Иако на тинејџерите им е доста од Facebook, сепак не се откажуваат од Instagram. Тоа е уште една платформа во сопственост на компанијата Meta. Околу 62% од тинејџерите користат Instagram, што е зголемување од 52% во истражувањето во 2014 и 2015 година.
TikTok не ни постоел во времето на последното истражување, а сега го користат 67% од американските тинејџери. Околу 95% од тинејџерите велат дека го користат YouTube, но многумина само за гледање видеа, а не како место за поврзување онлајн со други. На пример, тинејџер кој користи YouTube за слушање музика е вклучен во тие 95%.
TikTok моментално се рангира над Instagram и Snapchat, кои ги користат 62% и 59% од американските тинејџери, соодветно. Затоа, постарите платформи се обидуваат да ги „копираат“.
Сепак, тинејџерите се свесни дека користењето на социјалните мрежи не секогаш им ја обезбедува социјалната врска на која се надеваат. Околу 36% од тинејџерите мислат дека поминуваат премногу време на социјалните мрежи. Само 8% од тинејџерите мислат дека не ги користат доволно социјалните мрежи.
Оние кои мислат дека генерацијата Z е зависна од мобилни телефони можеби грешат. Околу 45% од тинејџерите тврдат дека лесно можат да се откажат од социјалните мрежи.