Министерот Насер Нуредини прифаќа дека „Планот за чист воздух“ не ја постигнал целта, но дали некој ќе сноси одговорност за тоа.
Нуредини, во интервју за Радио Слободна Европа призна дека и покрај тоа што потрошиле 220 милиони денари не успеале да го намалат загадувањето на воздухот како што се предвидуваше во „Планот за чист воздух“ кој помпезно беше најавуван и промовиран од страна на власта, но не кажа дали конечно некој ќе сноси одговорност за ваквите несоодветни политики и пропаднати проекти бидејќи граѓаните се надеваат на нив и чекаат конкретни резултати кои за жал ги нема.
– Тоа е нешто во кое инвестираме. За 2018 година имавме буџет од 120 милиони денари, буџетот за 2020-та, беше уште дополнителни 100 милиони денари. Одредени училишта и градинки ги реновиравме, ги направивме повеќе ефикасни, исто така и одредени јавни институции. Дали постигнавме 50 проценти намалување? За жал сѐ уште не постигнавме. Причината поради која не постигнавме е поради фактот дека треба да промениме многу во системот за загревање во нашата земја, рече Нуредини.
Причината која ја наведе за ваквиот неуспех е дека требало да се промени многу во системот за загревање во нашата земја, а од тука пак се враќаме на неуспешноста на „Планот за чист воздух“ бидејќи решевањето на овој проблем преку едукација и и финансиска поддршка на граѓаните беше приоритетна цел на истиот што за жал не е реализирана.
Како друг многу важен проблем во загадувањето министерот Нуредини ги спомна и возилата кои според него во периодот кога имаше полициски час се виде дека голем дел од загадувањето го причинуваат автомобилите.
– Една од клучните работи која всушност ја дознавме, за жал, поради ситуацијата со ковид-19, кога имавме полициски часови, всушност дознавме дека дефинитивно сообраќајот и транспортот значително придонесуваат кон загадувањето. Тоа значително се намали за време на полициските часови, рече Нуредини заборавајќи дека и во оваа насока одамна требаше да се спроведат мерки и да се регулира увозот и користењето на половни автомобили и воведувањето на еколошките налепници за категоризирање на возилата, мерка која одамна требаше да се воведе но како што изгледа е уште една од низата пропаднати мерки на Владата, а од Министерството за економија кое требаше да ја спроведат не знаат ни до каде е процедурата за истата.
Нуредини призна и дека некои мониторинг станици не работат, а и сктивниот мониторинг беше исто така една од примарните цели кои ги предвидуваше „Планот за чист воздух“ од кој по се изгледа дека не е спроведена ниту една точка, но кажа и дека се прават напори за истите да проработат до крајот на годината.