Во средата, на популарната веб-страница flightradar24, која ги следи движењата на авионите со вклучена цивилна идентификација, најнабљудуван авион беше танкер на американските воздухопловни сили што кружеше повеќе денови југоисточно од Варшава, Полска.
Станува збор за Боинг KC-135R Stratotanker, со број на лет LAGR140, кој полетал во шест часот наутро од воздухопловната база на НАТО – Рамштајн во близина на Кајзерслаутерн, седиштето на Здружената команда на воздухопловните сили на НАТО.
По полетувањето, „Боинг KC-135R Stratotanker“ се упати директно кон Полска, каде што влезе во „паркинг шема“ – односно леташе на постојан кружен тек источно и југоисточно од Варшава, главно поминувајќи десетина километри од центарот на градот, но во еден момент го прошири кружниот тек и полета на источниот дел од градот. Околу пладне, тој го помести своето паркинг место на стотина километри југозападно и почна да кружи помеѓу Вроцлав и Честохова.
Станува збор за авион кој служи како летечка „бензинска пумпа“ и може да складира до 90 тони гориво во своите резервоари. Првите примероци на вакви авиони беа произведени уште во 1955 година за да се надополнат резервоарите за гориво на стратешките бомбардери. Па така, веќе во Корејската војна, тие се покажаа како многу корисни за борбени и напаѓачки авиони, што значително ќе го продолжи времето поминато во воздух на борбените авиони за време на воените операции.
Оттогаш, овие авиони претрпеа бројни надградби, како што се поставување на помоќни и помодерни мотори како и системи за контрола на летот, поради што се уште се клучни во воздухопловната доктрина на НАТО. Воздухопловните сили на САД моментално имаат околу 156 вакви авиони во рацете на активните воени единици и уште 70 во резерва и 172 во единиците на единиците на Националната гарда на одделни држави.
Првите вакви авиони во овој конфликт во Украина беа забележани над Европа пред пет дена, а нивното појавување се очекува во ситуации кога подготвеноста за одбрана на повеќе од 100 авиони е вклучена и голем број од нив се секогаш во воздух, подготвени да одговорат на непријателските упади во воздушниот простор.
Во такви услови, кога воздушните патроли на сојузниците летаат над земјите заштитници по цел ден, Stratotanker обично се „паркира“ на централна и лесно одбранлива локација, а доколку е потребно служи за надополнување на тенковите на борците во патролата, но е подготвен и за снабдување со многу поголем број воени авиони доколку дојде до ненадејна ескалација на војната.
Stratotanker може да наполни гориво и на хеликоптери, помали транспортни авиони и сите други авиони опремени со сонда за извлекување гориво од „летечки тенкови“. Покрај САД, Stratotankers се во сопственост на француското воено воздухопловство, британското кралско воздухопловство и турското воено воздухопловство.