Кинескиот интернет гигант „Alibaba Group Holding“ објави дека планира да инвестира 2 милијарди долари во Турција. Веста е откриена по средбата со претседателот Реџеп Таип Ердоган, пишува „Bloomberg“.
Шефот на кинеската компанија Мајкл Еванс ја соопшти веста по состанокот во Истанбул, соопшти турската филијала „Trendyol“. Тој истакнува дека компанијата има „доверба во здравите економски основи на Турција“ и веќе има инвестирано 1,4 милијарди долари во земјата преку „Trendyol“, најголемата онлајн продавница во Турција.
Еванс изрази поддршка за меѓународните планови за проширување на „Trendyol“ и нагласи дека Турција има потенцијал да стане една од водечките земји за онлајн извоз, се вели во соопштението. Не беа дадени детални информации за инвестицискиот календар и се наведува дека планот е за „идниот период“.
„Trendyol“ достигна проценка од 16,5 милијарди долари во 2021-ва година, собирајќи средства од инвеститори, вклучително и „SoftBank Group“, „General Atlantic“, „Qatar Investment Authority“ и суверениот фонд „Abu Dabi ADQ“. Од „Trendyol“ велат дека „Alibaba“ има 76,1% удел во компанијата за е-трговија.
Турција започна антимонополска истрага против „Trendyol“ во 2021-ва година. Во јули, највисокиот суд во земјата даде зелено светло на законот за заострување на регулативата на компаниите за е-трговија, нанесувајќи ѝ удар на фирмата.
Уставниот суд рече дека законот, кој ги ограничува трошоците за рекламирање на компаниите и користењето на податоците за клиентите доколку нивната продажба ги надмине дадените прагови, е во согласност со уставот. Така, судот го отфрли приговорот на главната опозициска партија.
Одлуката има за цел да им помогне на помалите бизниси за е-трговија да се натпреваруваат по брзиот раст на пазарот по пандемијата. Подоцна во јули, турскиот антимонополски одбор го казни „Trendyol“ со 61,3 милиони лири (2,3 милиони долари), велејќи дека користел податоци од трети лица за да му даде неправедна предност на сопствениот малопродажен бизнис.
Вкупниот обем на е-трговија во Турција порасна за 109 отсто минатата година на повеќе од 800 милијарди лири, со речиси една петтина од сите пазари извршени преку Интернет, покажаа податоците на Министерството за трговија.